Yapıya zarar vermeden dalga enerjisini absorbe etmek zordur. Dubaların ve konektörlerin tasarımında fırtınada kanıtlanmış teknolojiye dayalı olarak, tüm kurulumların akıntılara, gelgitlere, dalgalara ve bir dizi başka sahaya özgü koşullara uyacak şekilde özelleştirilmesi gerekir. SF Marina'yı farklı kılan, bu koşulların ötesinde, inşa ettiğimiz her projenin bir hayatta kalma (survival) modu ile tasarlanmış olmasıdır. SF Marina her zaman fırtınadan sonra daima ayaktadır.
KAZIK KILAVUZLARI
Su seviyesi değişimleri büyük olduğunda, yüzen dubaları deniz tabanına çakılan kazıklarla sabitlemek istenebilir. Bu, dubaların su seviyesi ile birlikte yükselmesini ve batmasını sağlar. Bu durumlarda yüzer dalgakıranlar veya dubalar, harici veya dahili kazık kılavuzları ile yerinde sabitlenir. Her proje için uygun kazık kılavuzları tasarlamak doğal olarak çok önemlidir.
DEMİRLEME
SF Marina artık uzak yerler veya derin sular (50 metreye kadar) gibi zor koşullarda demirleme için geliştirilmiş yeni bir teknik sunabiliyor. Yüzer dubaların ve dalgakıranların demirlenmesi, üzerine hangi kuvvetlerin etki ettiğinden bağımsız olarak ankrajlı bir dalgakıranın veya beton dubanın istenilen yerde kalmasını sağlama tekniğidir. Bu, dubaya etki eden kuvvetlerin, en kötü koşullarda bile duba hasarsız kalacak şekilde dağıtılmasıyla sağlanır.
Demirleme, kazıkların deniz tabanına çakılmasıyla da gerçekleştirilebilir. Bu durumlarda yüzer dalgakıranlar veya dubalar, harici veya dahili kazık kılavuzları ile yerinde sabitlenir. Demirleme, deniz tabanına vidalanan vidalı ankrajlar kullanılarak da gerçekleştirilebilir, bu da zincir, halat veya Seaflex kablolarının bağlanabileceği olağanüstü güçlü bağlantı noktaları sağlar. Her durumda, demirleme öngörülen kuvvetler için tasarlanmalıdır. Her konum için uygun bir ankraj çözümü tasarlamak çok önemlidir. SF Marina, ticari olarak mevcut hesaplama yöntemlerini referans olarak kullanır, ancak istisnasız olarak, bir ankraj tasarımına başlamadan önce binlerce nihai projeden elde edilen zor kazanılmış deneyimi uyarlayacaktır.
Her durumda, ankraj, öngörülen kuvvetler için tasarlanmalıdır. Her konum için uygun bir ankraj çözümü tasarlamak çok önemlidir. SF Marina, ticari olarak mevcut hesaplama yöntemlerini referans olarak kullanır, ancak istisnasız olarak, bir demirleme tasarımına başlamadan önce binlerce nihai projeden elde edilen zor kazanılmış deneyimi uyarlayacaktır.
Deniz dibi emniyeti, zincir, halat, Seaflex ve dubadaki sabitleme noktalarının tümünün kuvvet dağılımı için tasarlanmış olması gerekir.
TEKNİK – KONNEKTÖR SİSTEMİ
SF Marina bağlantı elemanları, dünyanın en güçlü beton dubalarını bağlamak için özel olarak tasarlanmış son teknoloji beton duba bağlantı elemanlarıdır ve bunu her gün dünyanın binlerce yerine ulaştırmaktadırlar. İki veya daha fazla beton şamandıranın bağlanması, artan yüklerle birlikte neredeyse katlanarak artan karmaşıklık ile karmaşık bir iştir. Daha ağır dubalar, daha büyük dalgalar, daha büyük tekneler ve daha yüksek rüzgar hızları, dubalar arasındaki bağlantılardaki yükleri arttırır. SF Marina bağlantı serisi, uzun iskelelerin, iskelenin yapısal bütünlüğünden ödün vermeden bağlanabilen ayrı birimler halinde inşa edilmesine izin verdiği için SF Marina sisteminin ayrılmaz bir parçasıdır.
Her bir bağlantı elemanı, yatay harekete izin vererek aynı gövdelere yapısal bir rahatlama sağlarken, dev menteşeler gibi çalışırken, beton pontonları veya yüzer dalgakıranları yanal yönde dizginleyecek kadar güçlü olacak şekilde tasarlanmıştır.
Uzun bir iskele ve uzun dalgalarla, normal konektörler kullanılırken yatay hareketin güçlü şekilde kısıtlanması, burulma geriliminin azaltılmasını gerektirir. SF Marina konektör serisinde bu zorluğun çözümü, merkez konektörü tanıtmaktır. Bu normalde daha uzun bir iskele yapısında her üç ünitede bir kullanılır.
Yıllar boyunca birçok tasarım parametresi, mevcut konektör serisi tasarımımızda entegre edilmiştir; montaj kolaylığı, değiştirme kolaylığı, bakım programı, yedek parça minimizasyonu bunlardan birkaçıdır. Bitişik iki duba/dalgakıranın paslanmaz yarım daire mahfazaları arasına yatay bir lastik silindir yerleştirilmiştir. Kauçuk, şokları emer ve ağır yükler sırasında gövdeleri birbirinden uzak tutar.
Bir bağlantı kutusundan, kauçuk silindirin içinden ve bir sonraki duba üzerindeki bağlantı kutusuna teller yönlendirilir ve her iki uçta iki somun ile güvenli bir şekilde sabitlenir. Bugün, konektör serimizde kullanılan her tel, korumasız tellere kıyasla kullanım ömrünü önemli ölçüde uzatan, büzülme kauçuk mahfaza içinde kaplanmış korozyon önleyici grese sahiptir. Beklenen kullanım ömründen sonra, her bir kablo, dubaların bağlantısını kesmeye gerek kalmadan birer birer değiştirilebilir.
SF Marina konektör serisi, L ve T konfigürasyonları gibi her türlü farklı konfigürasyonla ilgilenir. Daha fazla kablo eklenmesiyle, daha büyük dubalar ve daha yüksek yükler ile başa çıkabilir, yine de ampirik olarak bulunan hesaplama modellerinin içindedir. Ampirik olarak geliştirilmiş tekniği benimseyen, bugün iyi test edilmiş herhangi bir açı kullanılarak herhangi bir açı bağlanabilir.